Începând cu luna aceasta, persoanele fizice autorizate (PFA) pot angaja în calitate de angajator, terţe persoane cu contract individual de muncă.
Până la apariţia Ordonanţei de Urgenţă din 20 mai, doar întreprinderile individuale aveau voie să angajeze cu contract individual de muncă. Potrivit finanţiştilor, în calitate de angajatori, persoanele fizice autorizate au obligaţia să completeze vectorul fiscal cu obligaţii care le revin în calitate de angajatori, respectiv impozitul pe venituri din salarii şi asimilate salariilor şi contribuţiile sociale obligatorii, să întocmească şi să depuna lunar, până la 25 a lunii următoare, formularul 112 Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit si evidenţa nominală a persoanelor asigurate.
În acelaşi context, detinătorii de PFA trebuie să depună anual, până în ultima zi a lunii februarie a anului următor celui de realizare a veniturilor din salarii, fişele fiscale pentru fiecare angajat.